مرمت بناهای ارزشمند شهرستان تفرش آغاز می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در بازدید از بناهای تاریخی شهرستان تفرش، از اقدامات مرمت و بازسازی این آثار ارزشمند خبر داد و تأکید کرد که حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است.

به گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی در بازدید از بناهای تاریخی شهرستان تفرش اعلام کرد: با توجه به اهمیت حفاظت و مرمت بناهای تاریخی، ما در حال اقدام برای مرمت و بازسازی بناهای ارزشمند این شهرستان هستیم.

مرادی نراقی در این خصوص گفت: تلاش‌های صورت گرفته در راستای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از جمله گنبد امامزاده محمد (ع)، کاروانسرای خانک، تکیه روباز طاد و تکیه زاغرم قابل تقدیر است.

وی افزود: شهرستان تفرش دارای بناهای تاریخی و قدیمی فوق‌العاده و زیادی است که هر کدام از آن‌ها داستان‌ها و ارزش‌های فرهنگی خاص خود را دارند. مرمت این ساختمان‌ها یکی از اولویت‌های ماست و خوشبختانه با نگاه مثبت مسئولین شهرستان به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، این پروژه‌ها به زودی اجرایی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به بازدید از برج وثوق اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این برج در ملک شخصی قرار دارد، مقرر شد روند قانونی برای مرمت آن از طریق اداره میراث فرهنگی، دادستانی و شهرداری پیگیری شود. همچنین، با واگذاری برج خاموشی از طریق اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری، مرمت و بازگشایی آن انجام خواهد شد.

مرادی نراقی همچنین در خصوص طرح‌های گردشگری آقای اسماعیلی گفت: جهت تکمیل مجموعه گردشگری این طرح‌ها، مقرر گردید از طریق اداره میراث فرهنگی مساعدت‌های لازم صورت گیرد. این اقدامات می‌تواند به توسعه گردشگری در شهرستان تفرش و جذب گردشگران کمک شایانی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه‌ای همگانی است و از تمامی شهروندان می‌خواهیم در حفظ و نگهداری این آثار ارزشمند همکاری کنند. ما به دنبال ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه هستیم تا بتوانیم به حفظ هویت فرهنگی و تاریخی خود ادامه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100032
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha